Obchodné podmienky
Všeobecné ustanovenia a definícia pojmov
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ako „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je nasledovná obchodná spoločnosť:
obchodné meno: Skin PRO s.r.o.
sídlo: L. Fullu 46, 841 05, Bratislava
IČO: 54493382
DIČ: 2121717862
Zápis: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 160269/B
(ďalej v texte týchto VOP len ako „predávajúci”)
a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa/predaj tovaru a služieb prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho prístupného na webovom sídle predávajúceho: www.myskincare.sk.
- Kontaktné údaje predávajúceho:
obchodné meno: Skin PRO s.r.o.
sídlo: L. Fullu 46, 841 05, Bratislava
IČO: 54493382
DIČ: 2121717862
Zápis: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 160269/B
Email: lo.rezervacie@gmail.com
Mobilné telefónne číslo: 0907 529 613
Bankové spojenie: Tatra banka, a.s.
IBAN: SK95 1100 0000 0029 4913 1698
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P.O.BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Adresa predávajúceho, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet:
Skin PRO s.r.o., L. Fullu 46, 841 05, Bratislava
lo.rezervacie@gmail.com
Na účely týchto VOP sa rozumie:
- spotrebiteľom – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti;
- podnikateľom – fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nie je spotrebiteľom, t.j. ide o osobu, ktorá: i) je zapísaná v obchodnom registri, ii) alebo podniká na základe živnostenského oprávnenia, iii) alebo ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, iiii) alebo ktorá ako fyzická osoba vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu;
- kupujúcim – osoba, ktorá s predávajúcim uzatvára kúpnu zmluvu prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho;
- kupujúcim ako spotrebiteľom – kupujúci, ktorý je spotrebiteľom;
- kupujúcim ako podnikateľom – kupujúci, ktorý je podnikateľom;
- kúpnou zmluvou – kúpna zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorá vznikla na základe objednávky kupujúceho, ktorá bola záväzne akceptovaná zo strany predávajúceho;
- tovarom/služby – tovar/služby, ktoré sa nachádzajú v ponuke predávajúceho zverejnenej na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. V prípade uvedenia chybnej ceny tovaru/služby na internetovej stránke elektronického obchodu a jeho následnom objednaní kupujúcim, bude kupujúci okamžite po zistení tejto skutočnosti predávajúcim upovedomený. V takomto prípade môže kupujúci, rovnako ako predávajúci od kúpnej zmluvy odstúpiť.
-
rezervácia – je záväzné dohodnutie termínu a miesta poskytovania služby medzi poskytovateľom a zákazníkom.
-
V prípade, ak kupujúci uvedie v objednávke pri svojich identifikačných údajoch svoje identifikačné číslo (IČO) a daňové identifikačné číslo (DIČ), kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že bude bez ďalšieho na účely týchto VOP považovaný za podnikateľa.
- V prípade kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim ako spotrebiteľom, vzniká medzi zmluvnými stranami kúpna zmluva v zmysle ust. § 588 a nasl. Občianskeho zákonníka. Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho ako spotrebiteľa, neupravené týmito VOP sa spravujú príslušnými ustanoveniami platných slovenských právnych predpisov, a to najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode.
- V prípade kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim ako podnikateľom, vzniká medzi predávajúcim a kupujúcim kúpna zmluva v zmysle ust. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka. Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho ako podnikateľa, neupravené týmito VOP sa spravujú príslušnými ustanoveniami slovenských platných právnych predpisov, a to najmä ustanoveniami Obchodného zákonníka a zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú obsahovú súčasť kúpnej zmluvy. Ustanovenia kúpnej zmluvy majú prednosť pred dispozitívnymi ustanoveniami právnych predpisov. V prípade osobitných zmluvných dojednaní medzi predávajúcim a kupujúcim, majú v prípade rozporu takýchto osobitných zmluvných dojednaní s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, prednosť osobitné zmluvné dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim. Osobitné dojednania medzi stranami nesmú byť v rozpore s príslušnými právnymi predpismi.
- Kúpna zmluva, tieto všeobecné obchodné podmienky, elektronický obchod predávajúceho vrátane obsahu webového sídla predávajúceho je vyhotovený v slovenskom jazyku, a tento jazyk je ponúkaný aj na uzavretie zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
Článok II
Informácie pre kupujúceho ako spotrebiteľa
- Predávajúci pred uzavretím zmluvy uzatvorenej na diaľku, resp. pred tým, ako kupujúci ako spotrebiteľ odoslal objednávku, jasne a zrozumiteľne oznámil kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie podľa ust. § 3 zákona č. 102/2014 Z.z. v nižšie uvedenom rozsahu špecifikovanom v bode 2. v tomto článku II VOP, a to tak, že s týmito informáciami sa kupujúci ako spotrebiteľ oboznámil: prostredníctvom webového sídla elektronického obchodu predávajúceho, na ktorom sa predmetné údaje nachádzajú, ako aj počas objednávkového procesu, z ktorého tieto informácie vyplývajú, ako aj prostredníctvom týchto VOP, ktoré tieto údaje obsahujú.
- Informácie poskytované podľa bodu 1. v tomto článku II VOP sú nasledovné:
2.1. hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom príslušnej podstránky elektronického obchodu predávajúceho, ktorá sa týkala konkrétneho tovaru, a taktiež aj počas objednávkového procesu, z ktorého predmetné informácie vyplývajú.
2.2. obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej predávajúci koná.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom bodu 1. a 2. v článku I týchto VOP, ako aj prostredníctvom príslušnej podstránky elektronického obchodu predávajúceho.
2.3. telefónne číslo predávajúceho a ďalšie údaje, ktoré sú dôležité pre kontakt spotrebiteľa s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom bodu 1.2 v článku I týchto VOP, ako aj prostredníctvom príslušnej podstránky elektronického obchodu predávajúceho.
2.4. adresa predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej predávajúci koná, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet, ak sa táto adresa líši od adresy uvedenej v písmene b).
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom bodu 1. a bodu 2 v článku I týchto VOP, ako aj prostredníctvom príslušnej podstránky elektronického obchodu predávajúceho.
2.5. celková cena tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom príslušnej podstránky elektronického obchodu predávajúceho, ktorá sa týka konkrétneho tovaru a služby, taktiež aj počas objednávkového procesu, z ktorého predmetné informácie vyplývajú, ako aj prostredníctvom týchto VOP.
2.6. cena za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné využiť na účely uzavretia zmluvy, ak ide o číslo služby so zvýšenou tarifou.
Predávajúci oznamuje kupujúcemu ako spotrebiteľovi, že za účelom uzavretia zmluvy nevyužíva žiadnu službu so zvýšenou tarifou.
2.7. platobné podmienky, dodacie podmienky, lehotu, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, informáciu o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný počas objednávkového procesu, z ktorého predmetné informácie vyplývajú, ako aj prostredníctvom týchto VOP, a to najmä, nie však výhradne v článkoch VI., VIII. a X. týchto VOP.
2.8. Informáciu o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a to v článku IX. týchto VOP. Formulár na odstúpenie od zmluvy je prístupný na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho (v časti „ Formulár na odstúpenie od zmluvy“), taktiež bol kupujúcemu ako spotrebiteľovi odoslaný na emailovú adresu, ktorú uviedol kupujúci ako spotrebiteľ v objednávke.
2.9. informácia o tom, že ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z..
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a to v článku IX. týchto VOP. Predávajúci taktiež týmto informuje kupujúceho ako spotrebiteľa, že v prípade, ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, bude znášať aj náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
2.10. informácia o prípadnej povinnosti spotrebiteľa uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 zákona č. 102/2014 Z.z. , ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z.
Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu ako spotrebiteľovi, že predmetom kúpnej zmluvy nie sú služby, a z uvedeného nie je predmetné ustanovenie zákona aplikovateľné.
2.11. informácia o tom, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, prípadne informáciu o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a to v článku IX. týchto VOP.
2.12. poučenie o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa všeobecného predpisu (§ 622 a 623 Občianskeho zákonníka).
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a to v článku X. týchto VOP.
2.13. informácia o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad, ako ustanovuje všeobecný predpis, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných spotrebiteľom po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a to v článku X. týchto VOP.
2.14. informácia o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie.
Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu ako spotrebiteľovi, že predávajúci nepristúpil ku žiadnemu kódexu správania, a z uvedeného dôvodu nie je predmetné ustanovenie zákona aplikovateľné.
2.15. informácia o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy.
O uvedenej skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto všeobecných obchodných podmienok.
2.16. informácia o minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok.
Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu ako spotrebiteľovi, že z kúpnej zmluvy nevyplývajú pre kupujúceho ako spotrebiteľa žiadne záväzky, ktoré by mali trvať dlhšie ako vopred stanovenú minimálnu dobu trvania.
2.17. informácia o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a to v článku VI. týchto VOP.
2.18. informácia o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a to v článku XI. týchto VOP.
2.19. informácia o odkaze na platformu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
O uvedených skutočnostiach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a to v článku XI. týchto VOP.
- Predávajúci pred tým, ako kupujúci ako spotrebiteľ odoslal objednávku, jednoznačne a zrozumiteľne oznámil informácie kupujúcemu ako spotrebiteľovi v súlade s ust. § 5 zákona č. 22/2004 Z.z. v nižšie uvedenom rozsahu špecifikovanom v bode 4. v článku II týchto VOP, a to tak, že s týmito informáciami sa kupujúci ako spotrebiteľ oboznámil: prostredníctvom webového sídla elektronického obchodu predávajúceho, na ktorom sa predmetné údaje nachádzajú, ako aj počas objednávkového procesu, z ktorého tieto informácie vyplývajú, ako aj prostredníctvom týchto VOP, ktoré tieto údaje obsahujú.
- Informácie poskytované podľa bodu 3. tohto článku VOP sú nasledovné:
4.1. o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy, ako aj o technických prostriedkoch na uzatvorenie zmluvy je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP.
4.2. o jazyku ponúkanom na uzavretie kúpnej zmluvy je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a to v článku I. v bode 8. týchto VOP.
4.3. o zmluvných lehotách a zmluvných podmienkach je kupujúci ako spotrebiteľ informovaný prostredníctvom týchto VOP, a tieto vyplývajú aj z údajov, ktoré sú spotrebiteľovi zobrazené v rámci vytvárania objednávky zo strany kupujúceho ako spotrebiteľa.
4.5. Predávajúci pred uzavretím zmluvy, resp. pred tým, ako kupujúci ako spotrebiteľ odoslal objednávku, jasne a zrozumiteľne oznámil kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie podľa ust. § 10a zákona č. 250/2007 Z.z. a to tak, že s týmito informáciami sa kupujúci ako spotrebiteľ oboznámil: prostredníctvom webového sídla elektronického obchodu predávajúceho, na ktorom sa predmetné údaje nachádzajú, ako aj počas objednávkového procesu, z ktorého tieto informácie vyplývajú, ako aj prostredníctvom týchto VOP, ktoré tieto údaje obsahujú.
Nakoľko informačné povinnosti podľa § 10a zákona č. 250/2007 Z.z. sú obsahovo totožné s tými, ktorú ustanovuje zákon č. 102/2014 Z.z., predávajúci na ne v celom rozsahu odkazuje tak, ako sú tieto špecifikované v bode 2. v článku II týchto VOP.
Pre vylúčenie pochybností, na zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim ako podnikateľom sa neaplikuje ust. § 5 ods. 3 až ods. 6 zákona č. 22/2004 Z.z.
Článok III
Spôsob uzavretia kúpnej zmluvy
- Zoznam tovaru a služieb zobrazený na webovom sídle elektronického obchodu predávajúceho (ďalej v texte týchto VOP aj ako len „tovar“), je katalógom bežne dodávaného tovaru a služieb a cena takéhoto tovaru a služieb zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej príslušnými právnymi predpismi. Zobrazená cena tovaru je vyjadrená v mene EUR a nezahŕňa poplatky za prepravu, a ani iné súvisiace poplatky, ktorých výška vyplýva z cenníka predávajúceho (s ktorým má možnosť sa kupujúci oboznámiť pred začatím realizácie objednávky), a ktorých výška bude kupujúcemu zobrazená počas vytvárania objednávky.
- Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru a služieb na webovom sídle elektronického obchodu. Takáto zmena ceny tovaru a služieb sa netýka kúpnych zmlúv, ktoré vznikli (boli medzi predávajúcim a kupujúcim uzavreté) pred zmenou ceny na webovom sídle elektronického obchodu.
- Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká záväznou akceptáciou objednávky kupujúceho zo strany predávajúceho. Za záväznú akceptáciu objednávky zo strany predávajúceho sa považuje zaslanie „potvrdenia objednávky“ kupujúcemu.
- Kupujúci ako spotrebiteľ uvedie v procese zadávania a vytvárania objednávky svoje meno, priezvisko, prípadne titul, svoju adresu bydliska, prípadne aj doručovaciu adresu, ak je odlišná od adresy bydliska, svoj telefonický kontakt a emailový kontakt.
- Kupujúci ako podnikateľ uvedie v procese zadávania a vytvárania objednávky svoje obchodné meno (názov), sídlo alebo miesto podnikania, doručovaciu adresu, ak je odlišná od adresy sídla (miesta podnikania), IČO, DIČ, prípadne aj IČ DPH, meno, priezvisko, prípadne titul, telefonický kontakt a emailový kontakt osoby, konajúcej v mene kupujúceho ako podnikateľa.
- Objednávka kupujúceho, realizovaná prostredníctvom webového sídla elektronického obchodu predávajúceho (ďalej v texte týchto VOP aj ako len „objednávka“), predstavuje návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy ku konkrétnemu tovaru alebo služby adresovaný predávajúcemu, a to vo forme riadne vyplneného a odoslaného formulára predávajúcemu. Kupujúci v objednávke uvedie svoje identifikačné údaje v rozsahu podľa bodu 4. alebo bodu 5. tohto článku VOP, vyberie si požadovaný tovar alebo službu, spôsob prepravy, spôsob platby a prípadne aj iné skutočnosti. Kupujúci zaškrtnutím políčka v priebehu zadávania objednávky „Prečítal/a som si VOP a súhlasím s nimi“ a následným odoslaním objednávky (stlačením tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“) akceptuje tieto VOP, a súhlasí s tým, že ustanoveniami týchto VOP sa bude spravovať kúpna zmluva, ako aj všetky ostatné právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré vznikli v priebehu objednávkového procesu, ako aj následne po uzavretí kúpnej zmluvy.
- Po odoslaní objednávky kupujúci obdrží na svoju emailovú adresu uvedenú v objednávke, notifikačné (automaticky generované) „oznámenie o prijatí objednávky“ do elektronického systému predávajúceho. Oznámenie o prijatí objednávky má výlučne informatívny charakter, a teda kupujúci je informovaný o tom, že predávajúcemu bola objednávka kupujúceho, riadne doručená. Oznámenie o prijatí objednávky nie je záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho (t.j. návrhu kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy). Po doručení oznámenia o prijatí objednávky predávajúci overí reálnu dostupnosť objednaného tovaru a o výsledku takéhoto overenia upovedomí kupujúceho.
- Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim sa rozumie potvrdenie predávajúceho vo forme emailu označené ako „potvrdenie objednávky“ doručené kupujúcemu, ktorým predávajúci akceptuje objednávku kupujúceho. Okamihom doručenia „potvrdenia objednávky“ kupujúcemu, vzniká medzi predávajúcim a kupujúcim kúpna zmluva. Potvrdenie objednávky obsahuje najmä špecifikáciu tovaru, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o kúpnej cene a o iných platbách a poplatkoch, údaje o dodacích a platobných podmienkach, údaje o kupujúcom a predávajúcom.
- Kupujúci ako spotrebiteľ a kupujúci ako podnikateľ sú oprávnení jednostranne stornovať (zrušiť) objednávku pred doručením potvrdenia objednávky. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy spôsobom podľa článku IX. týchto VOP. Predávajúci a kupujúci sú oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy za podmienok stanovených týmito VOP.
- Pred záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho, je predávajúci oprávnený stornovať (zrušiť) objednávku kupujúceho vo vzťahu k objednanému tovaru (a teda neakceptovať objednávku kupujúceho), ak z dôvodu jeho nedostupnosti v požadovanej lehote dodania, alebo z dôvodu jeho vypredania, alebo z dôvodu, že sa tovar prestal vyrábať, alebo z iného dôvodu jeho nedostupnosti, nie je predávajúci schopný dodať tovar kupujúcemu v požadovanom množstve alebo v požadovanej lehote alebo za požadovanú cenu. Po vzniku kúpnej zmluvy je kupujúci, ako aj predávajúci, oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy vo vzťahu k objednanému tovaru, z dôvodov špecifikovaných v predchádzajúcej vete.
Článok IV
Práva a povinnosti kupujúceho
Kupujúci je povinný:
- zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu za tovar/službu tvoriaci predmet kúpnej zmluvy, ako aj ostatné dohodnuté poplatky (najmä náklady na doručenie tovaru), v súlade s kúpnou zmluvou,
- v prípade služby, sa včas dostaviť na dohodnutý rezervovaný čas
- v prípade služby, poskytnúť predajcovi pravdivé informácie o svojom zdravotnom stave, najmä o alergiách, ktoré by mohli ovplyvniť poskytnutie služby.
- v prípade tovaru, prevziať tovar tvoriaci predmet kúpnej zmluvy v súlade s kúpnou zmluvou
- v prípade tovaru potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru.
- Kupujúci má právo na dodanie tovaru v súlade s kúpnou zmluvou (t.j. v množstve, akosti, za cenu a za podmienok dohodnutých v kúpnej zmluve).
- Kupujúci ako spotrebiteľ má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v rozsahu a za podmienok špecifikovaných v článku IX. týchto VOP.
Článok V
Práva a povinnosti predávajúceho
Predávajúci je povinný:
- poskytnúť službu podľa najlepších odborných znalostí a s použitím kvalitných kozmetických produktov.
- odmietnuť poskytnutie služby v prípade, že zákazník neposkytne potrebné informácie o svojom zdravotnom stave, alebo ak by poskytnutie služby mohlo ohroziť zdravie zákazníka.
- dodať (odovzdať) kupujúcemu tovar/službu tvoriaci predmet kúpnej zmluvy, a to v rozsahu a za podmienok dohodnutých medzi stranami ako aj vyplývajúcich z kúpnej zmluvy,
- dodať (odovzdať) kupujúcemu tovar tvoriaci predmet kúpnej zmluvy bez vád a v zmluvne dohodnutom mieste,
- tovar tvoriaci predmet kúpnej zmluvy vybaviť na prepravu riadnym spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu
- kupujúcemu ako spotrebiteľovi bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru, doručiť na trvanlivom médiu (najmä prostredníctvom emailu) potvrdenie o uzavretí zmluvy.
- Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie dohodnutej kúpnej ceny, vyplývajúcej z kúpnej zmluvy.
Článok VI
Kúpna cena a platobné podmienky za produkty a služby
1. Produkty
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu za tovar alebo službu, ako aj prípadné súvisiace poplatky, a to vo výške, dohodnutej v kúpnej zmluve.
- Kupujúci sa zaväzuje uhradiť dohodnutú kúpnu cenu ako aj prípadné súvisiace poplatky spôsobom, ktorý si kupujúci vybral v objednávke, ktorá bola záväzne akceptovaná predávajúcim.
2. Služby: makeup a vlasy
- Všetky uvedené služby (svadobná vizáž, vip balík, denná a večerná vizáž) sú podmienené zaplatením rezervačného poplatku.
- Kupujúci zaplatením rezervačného poplatku za tieto služby akceptuje, že rezervácia termínu je samotnou službou, ktorá je kupujúcemu poskytnutá v deň zaplatenia rezervačného poplatku a slúži na poskytnutie záväzného termínu pre vykonanie danej objednanej služby. Rezervačný poplatok je preto nevratný, avšak bude odpočítaný z celkovej ceny služby v daný rezervovaný termín. Svoj termín môže kupujúci bezdôvodne zrušiť, avšak rezervačný poplatok mu nebude vrátený a nie je možné ho odpočítať z iného termínu, alebo z termínu inej osoby.
3. Služby: pleťové ošetrenia, úprava obočia, konzultácia
- Všetky uvedené služby (pleťové ošetrenia, úprava obočia, konzultácia) sú podmienené zaplatením rezervačného poplatku.
- Kupujúci zaplatením rezervačného poplatku za tieto služby akceptuje, že rezervácia termínu je samotnou službou, ktorá je kupujúcemu poskytnutá v deň zaplatenia rezervačného poplatku a slúži na poskytnutie záväzného termínu pre vykonanie danej objednanej služby. Rezervačný poplatok je preto nevratný, avšak bude odpočítaný z celkovej ceny služby v daný rezervovaný termín.
2.1. Pri zrušení termínu najneskôr 48 hodín pred rezervovaným termínom je možné zmeniť termín a rezervačný poplatok bude odpočítaný z ceny služby
2.2.Pri zrušení termínu menej ako 48 hodín pred rezervovaným termínom nie je možné odpočítanie rezervačného poplatku z ceny služby
4. Možnosti úhrady kúpnej ceny a súvisiacich poplatkov sú nasledovné:
- platba v hotovosti alebo platba kartou na prevádzke predávajúceho na adrese: Dunajská 35, 811 01 Bratislava. Pri platbe podľa tohto bodu VOP predávajúci neúčtuje žiadne poplatky spojené s týmto spôsobom platby. Finančné prostriedky v celej výške kúpnej ceny a súvisiacich poplatkov je kupujúci povinný uhradiť pri prevzatí dodávaného tovaru, alebo pri rezervácii služby. V prípade neuhradenia kúpnej ceny a súvisiacich poplatkov podľa predchádzajúcej vety, nebude tovar/služba kupujúcemu zo strany predávajúceho odovzdaná a predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- bezhotovostný prevod alebo vklad na bankový účet, ako variabilný symbol kupujúci uvedie číslo objednávky. V prípade takejto platby je potrebné, aby boli finančné prostriedky prevedené na účet predávajúceho (napr. prevodným príkazom, prostredníctvom internetbankingu a pod.) alebo aby boli finančné prostriedky priamo vložené na bankový účet predávajúceho. Pri platbe podľa tohto bodu VOP predávajúci neúčtuje žiadne poplatky spojené s týmto spôsobom platby. Kupujúci sa zaväzuje uhradiť kúpnu cenu ako aj súvisiace poplatky v lehote splatnosti uvedenej v zálohovej faktúre predávajúceho. V prípade, ak kúpna cena a súvisiace poplatky nebudú v uvedenej lehote uhradené, predávajúci má právo zrušiť (stornovať) objednávku kupujúceho, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Kúpna cena a súvisiace poplatky sa považujú za uhradené dňom pripísania finančných prostriedkov na účet predávajúceho, a v prípade úhrady formou dobierky dňom úhrady finančných prostriedkov doručujúcemu kuriérovi.
Článok VII
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru tvoriacemu predmet kúpnej zmluvy, prevzatím tovaru kupujúcim na zmluvne dohodnutom mieste dodania a zaplatením kúpnej ceny.
- Nebezpečenstvo škody na tovare, ktorý tvorí predmet kúpnej zmluvy, prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho (alebo ním povereného zmluvného kuriéra), alebo ak tak neurobí kupujúci včas, v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci poruší kúpnu zmluvu tým, že tovar neprevezme.
Článok VIII.
Dodacie podmienky
1. Produkty
- Predpokladaná dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. V prípade, ak je pri konkrétnom tovare uvedené, že ide o tovar na objednávku, alebo ide o tovar, ktorý je momentálne vypredaný, oznámi predávajúci kupujúcemu po preverení dostupnosti tovaru u dodávateľov, časovú dostupnosť objednaného tovaru.
- Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar kupujúcemu v lehote a na mieste, ktoré vyplývajú z kúpnej zmluvy, a kupujúci sa zaväzuje takto dodaný tovar v zmluvne dohodnutej lehote a v zmluvne dohodnutom mieste a čase prevziať a potvrdiť jeho prevzatie.
- Ak nie je dohodnuté inak, zaväzuje sa predávajúci dodať kupujúcemu tovar v lehote 14 dní odo dňa potvrdenia objednávky a úhrady kúpnej ceny podľa týchto VOP, a to v prípade, ak si kupujúci vybral spôsob platby podľa písm. c) bodu 3 v článku VI. týchto VOP.
- Kupujúci má v rámci vytvárania objednávky možnosť vybrať si jeden z nasledovných spôsobov doručenia (dodania) tovaru, ktorý tvorí predmet kúpnej zmluvy:
4.1. osobné prevzatie tovaru na prevádzke predávajúceho na adrese: Dunajská 35, 811 01 Bratislava. Predávajúci oznámi termín prevzatia tovaru v písomnom potvrdení objednávky. Predávajúci neúčtuje žiadne poplatky spojené s týmto spôsobom doručenia resp. prevzatia tovaru.
4.2. doručenie tovaru na adresu, ktorú uviedol kupujúci v objednávke ako miesto vyzdvihnutia, a to prostredníctvom zazmluvnenej kuriérskej spoločnosti Packeta. Poplatok za takýto spôsob doručenia je nasledovný:
- v prípade, ak hodnota tovaru tvoriaceho predmet kúpnej zmluvy je vyššia ako 100 EUR vrátane DPH, je preprava bez poplatku,
- v prípade, ak hodnota tovaru tvoriaceho predmet kúpnej zmluvy je nižšia ako 100 EUR vrátane DPH, predstavuje poplatok za prepravu sumu vo výške 3,90 EUR vrátane DPH.
- V prípade osobného prevzatia na prevádzke predávajúceho na adrese: Dunajská 35, 811 01 Bratislava sa dodanie tovaru uskutočňuje po dohode s predávajúcim v konkrétnom dohodnutom čase. A v prípade doručenia prostredníctvom doručujúceho kuriéra sa dodanie tovaru uskutočňuje podľa aktuálnych podmienok spoločnosti prepravujúcej tovar.
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak kupujúci ani v lehote 3 dní odo dňa, kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať v súlade s kúpnou zmluvou, tento tovar neprevezme.
- Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, je predávajúci oprávnený rozdeliť jednotlivé položky objednávky, t.j. odoslať samostatne niektoré z tovarov, tvoriacich predmet kúpnej zmluvy, a to postupne podľa toho, ako budú takto objednané tovary dostupné. V prípade postupu podľa predchádzajúcej vety nie sú kupujúcemu zo strany predávajúceho účtované žiadne ďalšie poplatky za prepravu (t.j. nad rámec poplatkov, vyplývajúcich z kúpnej zmluvy). Ak k postupu podľa prvej vety tohto bodu VOP došlo na výslovnú žiadosť kupujúceho, budú kupujúcemu účtované poplatky za každé samostatné dodanie, a to podľa sadzieb uvedených v odseku 4. tohto článku týchto VOP.
- Bezprostredne po doručení zásielky je kupujúci v prítomnosti doručujúceho kuriéra oprávnený skontrolovať zásielku, t.j. doručovaný tovar vrátane jeho obalu, a to najmä viditeľné poškodenie tovaru alebo obalu zásielky. Zástupca predávajúceho je povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť tzv. protokol o škode, v ktorom bude špecifikovaná vada doručovaného tovaru (napr. množstvo, poškodenie), alebo jeho obalu (napr. jeho poškodenie). Kupujúci nie je oprávnený odmietnuť prevziať doručovaný tovar; v prípade vadného plnenia však je kupujúci oprávnený v rozsahu a za podmienok stanovených týmito VOP a osobitnými právnymi predpismi, uplatniť voči predávajúcemu nároky z vád tovaru.
2. Služby
-
Služba bude poskytnutá v dohodnutom termíne a mieste, ktoré bolo dohodnuté pri rezervácii.
-
Zákazník je povinný pripraviť sa na službu podľa pokynov poskytovateľa (napr. očistením pleti pred líčením).
-
V prípade oneskorenia zo strany zákazníka si poskytovateľ vyhradzuje právo skrátiť čas poskytovania služby, alebo zrušiť službu bez nároku na vrátenie peňazí.
-
Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť alebo zrušiť termín poskytovania služby v prípade nepredvídaných okolností (napr. ochorenie). V takom prípade bude zákazník bezodkladne informovaný a bude mu ponúknutý náhradný termín, náhradný poskytovateľ služby, alebo vrátenie peňazí.
Článok IX
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
Odstúpenie od kúpnej zmluvy – kupujúcim ako podnikateľom:
- V prípade kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim ako podnikateľom, je predávajúci, ako aj kupujúci ako podnikateľ, oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v rozsahu, za podmienok a z dôvodov stanovených Obchodným zákonníkom alebo týmito VOP. Pre vylúčenie pochybností, kupujúci ako podnikateľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade dôvodov stanovených týmito VOP len v prípade, ak ide o dôvod na odstúpenie od kúpnej zmluvy určený pre kupujúceho ako podnikateľa. Kupujúci ako podnikateľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodov, v rozsahu a za podmienok, ktoré sú uvedené v bode 2. tohto článku týchto VOP (ktoré sa vzťahujú výlučne na kupujúceho ako spotrebiteľa).
- Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho ako podnikateľa súvisiace s odstúpením od kúpnej zmluvy, následky takéhoto odstúpenia od kúpnej zmluvy vrátane vrátenia poskytnutých plnení, sa spravujú Obchodným zákonníkom.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy – kupujúcim ako spotrebiteľom:
- Kupujúci ako spotrebiteľ je oprávnený v súlade s ust. § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku (v texte týchto VOP na účely článku IX. aj ako len „zákon“), v prípade, ak predávajúci riadne a včas poskytol kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa ust. § 3 ods. 1 písm. h) Zákona, aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa: a) prevzatia tovaru podľa bodu 9.2.2 týchto VOP, alebo b) uzavretia zmluvy o poskytovaní služieb.
- Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim ako spotrebiteľom okamihom, keď kupujúci ako spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim ako spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
- Kupujúci ako spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona, kupujúci ako spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho ako spotrebiteľa a kupujúci ako spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby, b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho ako spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho ako spotrebiteľa, d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, g) poskytnutie kozmetických služieb a služieb súvisiacich s činnosťami v rámci vizáže a účesu, podľa ktorých sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote, l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho ako spotrebiteľa a kupujúci ako spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- Kupujúci ako spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 2. tohto článku týchto VOP v súlade s ust. § 7 zákona u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Kupujúci ako spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je zverejnený a prístupný na webovom sídle predávajúceho na príslušnej podstránke s názvom „Formulár na odstúpenie od zmluvy“.
- Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa bodu 9.2.1 VOP resp. podľa § 7 ods. 1 Zákona.
- Pri pochybnostiach o doručení sa kupujúcim ako spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak kupujúci ako spotrebiteľ vie preukázať jeho odoslanie na adresu oznámenú kupujúcemu ako spotrebiteľovi predávajúcim v súlade s § 3 ods. 1 písm. b) až d) zákona alebo na adresu, ktorej zmena bola kupujúcemu ako spotrebiteľovi náležite oznámená predávajúcim po uzavretí kúpnej zmluvy. Ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať predávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu, oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania predávajúcemu na adresu podľa prvej vety tohto bodu všeobecných obchodných podmienok.
- Ak kupujúci ako spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci ako spotrebiteľ odstúpil. Od kupujúceho ako spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 zákona a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
- Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša kupujúci ako spotrebiteľ.
- Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu ako spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5 zákona.
- Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu ako spotrebiteľovi platby podľa bodu 9.2.10 týchto VOP rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho ako spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu ako spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
- Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu ako spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si kupujúci ako spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci ako spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
- Pri odstúpení od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu ako spotrebiteľovi platby podľa bodu 9.2.10 týchto VOP pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci ako spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
- Kupujúci ako spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
- Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša kupujúci ako spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) zákona.
- Kupujúci ako spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci ako spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve kupujúceho ako spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona.
- Predávajúci odporúča kupujúcemu ako spotrebiteľovi pri vrátení tovaru predávajúcemu z titulu odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa bodu 2. tohto článku týchto VOP, takto odosielaný tovar poistiť. Predávajúci výslovne upozorňuje kupujúceho ako spotrebiteľa, že tovar, ktorý kupujúci ako spotrebiteľ vracia predávajúcemu z titulu odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa bodu 2. tohto článku týchto VOP, nepreberie predávajúci v prípade, ak tento tovar doručuje kupujúci ako spotrebiteľ predávajúcemu formou dobierky.
- Predávajúci taktiež informuje kupujúceho ako spotrebiteľa, že v prípade, ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, bude znášať aj náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Článok X
Reklamačný poriadok
I. časť
Reklamačný poriadok pre kupujúceho ako spotrebiteľa
- V prípade, ak má tovar tvoriaci predmet kúpnej zmluvy vady, môže kupujúci ako spotrebiteľ uplatniť reklamáciu (t.j. právo zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru) u predávajúceho alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie. Vybavenie reklamácií uplatnených kupujúcim ako spotrebiteľom sa spravuje touto časťou I týchto všeobecných obchodných podmienok, a podporne aj príslušnými právnymi predpismi.
- Reklamáciu u predávajúceho môže kupujúci ako spotrebiteľ uplatniť:
- elektronicky prostredníctvom emailu doručeného na emailovú adresu predávajúceho lo.rezervacie@gmail.com, alebo
- písomne na adrese predávajúceho: Skin PRO s.r.o., L. Fullu 46, 841 05, Bratislava
V prípade uplatnenej reklamácie je kupujúci ako spotrebiteľ povinný doručiť tovar, tvoriaci predmet reklamácie predávajúcemu, a to:
- poštou na adresu: Skin PRO s.r.o., L. Fullu 46, 841 05, Bratislava, alebo
- osobne na prevádzke predávajúceho: Dunajská 35, 811 01 Bratislava
Predávajúci nepreberá tovar doručovaný na dobierku a súčasne predávajúci odporúča kupujúcemu ako spotrebiteľovi, aby odosielaný tovar poistil.
- V prípade, ak k prevzatiu predmetu reklamácie dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto reklamačného poriadku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim, najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.
- Poučenie pre kupujúceho ako spotrebiteľa: Predávajúci týmto poučuje kupujúceho ako spotrebiteľa o zodpovednosti predávajúceho za vady výrobku alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka nasledovne:
- ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci ako spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť, kupujúci ako spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady, predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu ako spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti,
- ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci ako spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu ako spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci ako spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať,
- ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci ako spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.
- Kupujúci ako spotrebiteľ bol o svojich právach informovaný tým, že pred odoslaním objednávky potvrdil, že sa oboznámil s týmito VOP, ktoré obsahujú poučenie pre kupujúceho ako spotrebiteľa.
- Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu ako spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie (napr. emailom), predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ako spotrebiteľovi ihneď, a v prípade, ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci ako spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
- Ak kupujúci ako spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť kupujúceho ako spotrebiteľa o jeho právach. Na základe rozhodnutia kupujúceho ako spotrebiteľa, ktoré z týchto práv kupujúci ako spotrebiteľ uplatňuje, je povinný predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba, určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) zákona č.250/2007 Z.z. ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci ako spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
- Ak kupujúci ako spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho ako spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu ako spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho vydať v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie písomný doklad o vybavení reklamácie.
- Ak kupujúci ako spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci ako spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci ako spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu ako spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
- Záručná doba je vyznačená na obale tovaru, v prípade, že záručná doba nie je vyznačená na obale tovaru záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia predmetu kúpnej zmluvy kupujúcim ako spotrebiteľom. V súlade s ust. § 599 Občianskeho zákonníka musí kupujúci ako spotrebiteľ uplatniť vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu.
- Práva kupujúceho ako spotrebiteľa vyplývajúce z uplatnenej reklamácie sú špecifikované v týchto VOP.
- Za opätovné vyskytnutie vady sa na účely tohto reklamačného poriadku považuje taký výskyt tej istej vady, ktorá sa po dvoch opravách vyskytla znova. Za výskyt väčšieho počtu vád sa podľa tohto reklamačného poriadku považujú minimálne 3 vady tovaru.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu, a teda ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- odovzdaním opraveného výrobku,
- výmenou výrobku,
- vrátením kúpnej ceny výrobku,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,
- písomnou výzvou na prevzatie plnenia,
- alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
- Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
- Predávajúci bezprostredne po ukončení reklamačného konania oznámi kupujúcemu ako spotrebiteľovi vhodnou formou výsledok reklamačného konania. Doklad o vybavení reklamácie bude doručený kupujúcemu ako spotrebiteľovi súčasne s odovzdaným tovarom, alebo len samostatne (poštou alebo emailom) najmä v prípade, ak z povahy vybavenia reklamácie nedochádza k odovzdaniu tovaru kupujúcemu ako spotrebiteľovi.
- Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
- ak vada tovaru vznikla mechanickým poškodením tovaru v čase po prechode nebezpečenstva škody na kupujúceho ako spotrebiteľa
- ak vada vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo neodbornou montážou, alebo ak bola vec používaná v rozpore so zásadami obvyklého používania alebo v rozpore s príslušnou dokumentáciou vzťahujúcou sa na tovar (najmä návod na použitie, montážny návod a pod.)
- ak vada vznikla nadmerným používaním tovaru, ktoré nie je obvyklé pri jeho bežnom používaní zo strany kupujúceho ako spotrebiteľa
- ak vada vznikla neoprávneným zásahom do tovaru
- ak vada vznikla z dôvodu zásahu vyššej moci, alebo vznikla jeho poškodením neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými okolnosťami (požiar, atmosférická elektrina atď.)
- ak vada vznikla neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru.
- V prípade, ak kupujúci spotrebiteľ nebude spokojný s vybavením reklamácie, má právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.
II. časť
Reklamačný poriadok pre kupujúceho ako podnikateľa
- V prípade, ak má tovar tvoriaci predmet kúpnej zmluvy vady, môže kupujúci ako podnikateľ uplatniť reklamáciu (t.j. právo zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru) u predávajúceho. Vybavenie reklamácií uplatnených kupujúcim ako podnikateľom sa spravuje výlučne touto časťou II týchto VOP, a podporne aj príslušnými právnymi predpismi (najmä Obchodný zákonník).
- Reklamáciu u predávajúceho môže kupujúci ako podnikateľ uplatniť:
- osobne na prevádzke predávajúceho na adrese: Dunajská 35, 811 01 Bratislava, alebo
- elektronicky prostredníctvom emailu doručeného na emailovú adresu predávajúceho lo.rezervacie@gmail.com, alebo
- písomne na adrese predávajúceho: Skin PRO s.r.o., L. Fullu 46, 841 05, Bratislava
V prípade uplatnenej reklamácie je kupujúci ako podnikateľ povinný doručiť tovar tvoriaci predmet reklamácie predávajúcemu, a to:
- poštou na adresu: Skin PRO s.r.o., L. Fullu 46, 841 05, Bratislava, alebo
- osobne na prevádzke predávajúceho: Dunajská 35, 811 01 Bratislava.
Predávajúci nepreberá tovar doručovaný na dobierku a súčasne predávajúci odporúča kupujúcemu ako spotrebiteľovi, aby odosielaný tovar poistil.
- V prípade, ak k prevzatiu predmetu reklamácie dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak reklamácia sa považuje za uplatnenú v deň prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim, najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.
- Predávajúci je povinný po uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu ako podnikateľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie.
- Nároky z vád tovaru:
Ak je dodaním tovaru s vadami porušená kúpna zmluva podstatným spôsobom (§ 345 ods. 2 Obchodného zákonníka), môže kupujúci ako podnikateľ:
- požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád, b) požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné, c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo d) odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Voľba medzi nárokmi uvedenými v bode 5.1 týchto VOP patrí kupujúcemu ako podnikateľovi, len ak ju oznámi predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže kupujúci ako podnikateľ meniť bez súhlasu predávajúceho. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže kupujúci ako podnikateľ požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to predávajúceho požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu predávajúci oznámil túto skutočnosť. Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže kupujúci ako podnikateľ odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Ak kupujúci ako podnikateľ neoznámi voľbu svojho nároku v lehote uvedenej v bode 5.2 týchto VOP, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení kúpnej zmluvy.
- Ak je dodaním tovaru s vadami kúpna zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci ako podnikateľ požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.
- Dokiaľ kupujúci ako podnikateľ neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od kúpnej zmluvy podľa bodu 5.8 týchto VOP, je predávajúci povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne vady tovaru. Ostatné vady je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru; zvoleným spôsobom odstránenia vád však nesmie spôsobiť kupujúcemu ako podnikateľovi vynaloženie neprimeraných nákladov.
- Ak kupujúci ako podnikateľ požaduje odstránenie vád tovaru, nemôže pred uplynutím dodatočnej primeranej lehoty, ktorú je povinný poskytnúť na tento účel predávajúcemu, uplatniť iné nároky z vád tovaru.
- Dokiaľ kupujúci ako podnikateľ neurčí lehotu podľa bodu 5.6 týchto VOP alebo neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny, môže predávajúci oznámiť kupujúcemu ako podnikateľovi, že vady odstráni v určitej lehote. Ak kupujúci ako podnikateľ bez zbytočného odkladu po tom, čo dostal toto oznámenie, neoznámi predávajúcemu svoj nesúhlas, má toto oznámenie účinok určenia lehoty podľa bodu 5.6 týchto VOP.
- Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v lehote vyplývajúcej z bodu 5.6 alebo 5.7 týchto VOP, môže kupujúci ako podnikateľ uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od kúpnej zmluvy odstúpiť, ak upozorní predávajúceho na úmysel odstúpiť od zmluvy pri určení lehoty podľa bodu 5.6 týchto VOP alebo v primeranej lehote pred odstúpením od kúpnej zmluvy. Zvolený nárok nemôže kupujúci ako podnikateľ bez súhlasu predávajúceho meniť.
- Pri dodaní náhradného tovaru je predávajúci oprávnený požadovať, aby mu na jeho náklady kupujúci ako podnikateľ vrátil vymieňaný tovar v stave, v akom sa mu dodal. Ustanovenie § 441 Obchodného zákonníka platí obdobne.
- Nárok na zľavu z kúpnej ceny zodpovedá rozdielu medzi hodnotou, ktorú by mal tovar bez vád, a hodnotou, ktorú mal tovar dodaný s vadami, pričom pre určenie hodnôt je rozhodujúci čas, v ktorom sa malo uskutočniť riadne plnenie.
- Kupujúci ako podnikateľ je povinný prezrieť tovar podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare, pričom sa prihliadne na povahu tovaru. Ak kúpna zmluva určuje odoslanie tovaru predávajúcim, môže sa prehliadka odložiť až do doby, keď je tovar dopravený do miesta určenia. Ak kupujúci ako podnikateľ tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.
- Predávajúci po ukončení reklamačného konania oznámi kupujúcemu ako podnikateľovi vhodnou formou výsledok reklamačného konania.
- Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
- ak vada tovaru vznikla mechanickým poškodením tovaru v čase po prechode nebezpečenstva škody na kupujúceho ako podnikateľa
- ak vada vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo neodbornou montážou, alebo ak bola vec používaná v rozpore so zásadami obvyklého používania alebo v rozpore s príslušnou dokumentáciou vzťahujúcou sa na tovar (najmä návod na použitie, montážny návod a pod.)
- ak vada vznikla nadmerným používaním tovaru, ktoré nie je obvyklé pri jeho bežnom používaní na stanovený účel
- ak vada vznikla neoprávneným zásahom do tovaru
- ak vada vznikla z dôvodu zásahu vyššej moci, alebo vznikla jeho poškodením neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými okolnosťami (požiar, atmosférická elektrina atď.)
- ak vada vznikla neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru.
Článok XI
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
- Kupujúci ako spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci ako spotrebiteľ má právo podať podľa ust. § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej v texte bodu 11 všeobecných obchodných podmienok len ako „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
- Návrh podáva kupujúci ako spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je:
- Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), alebo
- oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2 zákona č. 391/2015 Z.z., t.j. v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý je prístupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky na https://www.mhsr.sk.
- Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci ako spotrebiteľ.
- Návrh podľa bodu 2 týchto VOP musí obsahovať:
a) meno a priezvisko kupujúceho ako spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
b) presné označenie predávajúceho,
c) úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
d) označenie, čoho sa kupujúci ako spotrebiteľ domáha,
e) dátum, kedy sa kupujúci ako spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný,
f) vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) zákona č. 391/2015 Z.z.
K návrhu kupujúci ako spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
- Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže kupujúci ako spotrebiteľ využiť formulár ktorý je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky na https://www.mhsr.sk., a webovom sídle každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Kupujúci ako spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy pre alternatívne riešenie sporov, ktorá je prístupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Článok XII
Záverečné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.09.2024
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Zmena bude realizovaná tak, že takto zmenené všeobecné obchodné podmienky budú zverejnené na webovom sídle elektronického obchodu predávajúceho.
- Zmena všeobecných obchodných podmienok realizovaná postupom podľa bodu 2. tohto článku týchto VOP sa nedotýka tých objednávok, ktoré boli realizované do nadobudnutia účinnosti nových všeobecných obchodných podmienok.
- Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (vždy zahrňujúce aj dodacie, platobné, reklamačné a iné podmienky uvedené na internetovej stránke predávajúceho) sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov.